مسئولان نظارتی بازار آهن در خواب
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار آهن، عدم حک سایز میلگرد بر روی آن معظل معاملات این روزهای بازار شده است. اگرچه بر اساس استاندارد ISNO ۳۱۳۲ تمامی تولیدکنندگان میلگرد آجدار استاندارد موظف به حک "سایز میلگرد" و همچین "روش تولید" و بالاخره "علامت اختصاری شرکت تولیدی" هر چند متر بر روی محصول تولیدی خود هستند اما تداوم تولید آهن آلات سبک و غیر استاندارد و فاجعه هایی می توان برای آن متصور بود بیش از پیش به همت و توجه مسئولان نیازمند است.

گزارشات میدانی حاکی از این است که تعداد انگشت شماری از مبادی تولیدی، میلگرد آجدار سبک وزن غیر متعارف به منظور توزیع در بازار داخل تولید می کنند که حک "سایز"  میلگرد بر روی محصول تولیدی آنها متاسفانه صورت نمی گیرد؛ بدین صورت که با مراجعه مسئولان نظارتی به فرض مثال میلگرد آجدار تولیدی ۱۵ را به جای میلگرد آجدار ۱۴ معرفی می کنند؛ در صورتی که مشتری این میلگرد آجدار خریداری شده را به جای سایز ۱۶ در بازار خرده فروشی به صورت شاخه فروشی به مصرف کننده نهایی می فروشد.

برای بازارهای صادراتی پیش تر شنیده بودیم که تولید میلگرد های سایز فرد؛ بطور مثال ۱۱ - ۱۳ - ۱۵ و ... برای برخی از مشتریان خارجی ما بطور مثال افغانستان، جذاب دیده شده و خریداران خاص خود را  دارد اما از آنجایی که دفترچه محاسبات سازمان نظام مهندسی کشور ما براساس استاندارد ملی  ISNO ۳۱۳۲ تدوین گردیده؛ لذا بنظر نمی رسد که توزیع میلگرد آجدار سایز فرد (به استثنای سایز ۲۵) در کشور متداول شود.

با علم به قوانین حاکم بر نظام مهندسی کشور و عدم وجود برخورد قاطع با تولید کنندگان  آهن آلاتی که این قوانین را رعایت نمی کنند و اسباب توزیع و خرید را برای دلالان مهیا می کنند هنوز سکوت مقامات نظارتی در رابطه با این حقیقت تلخ حاکم بر بازار آهن جای بسی تعجب دارد.





:: بازدید از این مطلب : 130
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: